Saturday, January 19, 2013

3h2m Cuti-Cuti Di Kota Kinabalu – Chapter 5/8

Salam.

Kitorang sampai kat KK malam tu lebih kurang pukul 8.30 malam. Lepas bersihkan diri n solat, kitorang keluar semula cari makan. Target aku malam ni ialah seafood! Tak kira apa jadi aku tetap nak dinner seafood malam ni. Kitorang menapak jalan kaki dalam 5 minit je dari hotel ke area kawasan Pasar Kraftangan. Malam2 ada jual seafood kat kawasan ni. Minah Jakarta ni order kerang yang besar2 tu sepinggan masak sambal. Chilli crab 2 ekor, tomyam semangkuk besar, kalian ikan masin, udang, sotong, tah apa tah lagi. Banyak sangat, lupa dah aku. Semua2 tu lebih kurang RM90. Mahal tak? Murah….kitorang order banyak! Jangan la buruk lantak macam tu lagi. Nafsu mata je semua tu. Bukannya habis pun.

Gambar ni je sempat snap, yang lain dalam perut! haha...

Tengah dok melayan makanan laut segar tu, PSS message and say sorry sebab tak dapat entertain kitorang. Alah apadehal…gua ok je bro! Lepas makan tu kitorang terus balik hotel. Perut dah penuh, badan dah penat, betis aku pun dah kejung dek clutch Myvi yang sangat mesra pengguna tu. Apalagi…… zzZZZZZzzzzZzZzzz je laaa… Sebelum tidur, aku sempat remind Minah Jakarta ni yang tomorrow kena siap cepat2 dan kalau boleh nak kejar bot pertama ke Taman Marin Tunku Abdul Rahman. Weeeeehuuuuu…..

Day 2 - 13/01/2013

Pagi tu Minah Jakarta ni bersiap 2 jam…hmmm nak pergi island hopping je kot…. Walaupun aku dah remind awal2 maka lambat lagi lah nampaknya program hari ni bermula. Breakfast pun tak sempat. Nasiblah labuuuuuu… Sampai je di Jesselton Point, kitorang pun usha2 kaunter yang berderet jual package2 menarik untuk aktiviti laut. One thing kat Sabah ni, tourist mat saleh sangatlah ramai. Kitorang beli tiket untuk pergi 2 pulau je. Pulau Manukan dan Pulau Sapi. Ikutkan aku yang entah bila lagi dapat ke Sabah ni, nak je redah 5 pulau terus. Tapi, amoi muka melayu kat kaunter tu kata, “kalau you nak pergi 5 pulau, bulih bah…tapi kena datang pagi2 tadi lagi. Kena naik bot pertama bertolak pukul 8 pagi tadi bah” huuuuuu….sadis je ayat dia. Aku tengok jam kat henfon pukul 10.30pagi. Huuuuuu lagi….

Ok, Pulau Manukan tempat pertama yang kitorang tuju brader bot rock n roll ni bawak kitorang.

Bro ni muka serius.. Tp, bila hala je kamera kat dia terus pose! hehehe... sporting derr!!

Dengan kelajuan bot yang sederhana, dalam 15 minit kitorang dah sampai. Maha suci الله yang menciptakan langit dan bumi, termasuklah Pulau Manukan ni. Cantik kata ko!!!!! Aku rasa kecik sangat masa kat tetengah laut tu. Kalau lah tetiba tsunami, mungkin aku akan tenggelam gitu je dalam laut yang saujana luas mata memandang. Hehe…tragis betul imaginasi aku. Sampai je kat pulau tu, semua orang pun tukar pakaian mandi swimming trunk and bikini. Hilang akal? Maksud aku mat2 ngan minah2 saleh tu lah…. Kitorang plak terus tuju kat kedai makan. Pekena nasi campur dulu sebab lapor pagi tadi tak breakfast. Mahal tak? Memang mahal! So, elakkan makan kat pulau. Bawak bekal lagi best. Aktiviti seterusnya ialah merendam badan dalam air je. Minah Jakarta ni takmo snorkeling, nak naik banana boat tak cukup korum pulak. So, jadi memerang je lah kitorang kat situ. Elok sangat, lepas makan duk berendam. Tau mak aku mesti kena marah….wakakaka..

Jeti ke pantai.

Jeti Pulau Manukan.

Sila baca dan fahamkan!

Awan mendung je... (aku mai Sabah at wrong time la)

Minah Jakarta ni tengah merenung masa depan or, tengah plan nak balik Jakarta naik bot depan dia tu...hiks :P
...bersambung...

No comments:

Bayaran Zakat Pendapatan Melalui Potongan Gaji

Company tempat aku kerja ni baru je nak masuk 5 tahun beroperasi. Staff kat dalam ni dah tanya bila boleh buat Potongan gaji untuk bayar zak...