Thursday, May 13, 2010

Seharian Ngan Doktor Khadijah

Semalam (eh salah, dulu semalam...) pagi2 lg aku dah bersiap2 ke HKD. Apppointment jam 10 pagi. Pukul 9 pagi keluar rumah, pukul 9.40 sampai. Jalan sesak sikit, kalau tak 9.30 pagi dah boleh sampai. Lepas segala proses registration siap, tunggu pulak angka giliran kena panggil. Nasib baik orang tak ramai. Lebih kurang pukul 11.00 pagi angka giliran 1056 pun naik. Doktor Khadijah...cantik nama tu, orangnya lagi la cantik. Sempat gak jeling kat staff tag doktor..82XXXX-XX-XXXX.. fuyyooo muda2 dah jd doktor. Doktor Khadijah sembang2 sikit ngan aku, tanya itu ini dan buat normal check-up. Doktor khadijah kata, benda ni sometimes adalah perkara biasa. Lega aku dengar. Doktor kata kena amik sample tisu (tisu kot…ntah ape kebenda saya pun tak tau lah doktor), and aku agree untuk buat semua tu petang tu jugak (susah nk dpt cuti la doktor, kita settlekan sume petang ni je lah doktor). Lepas semua procedure pertama selesai, aku gi lunch kat kantin (dah lain ar kantin korang, tak happening cam dolu2). Pukul 2 petang aku masuk balik untuk diambil sample tisu. Doktor kata, dia akan inform bila dah dapat result after a few days nanti. 8 haribulan Jun next appointment.
Harap2 semuanya elok2 belaka. Jumpa lagi Doktor Khadijah :)

No comments:

Bayaran Zakat Pendapatan Melalui Potongan Gaji

Company tempat aku kerja ni baru je nak masuk 5 tahun beroperasi. Staff kat dalam ni dah tanya bila boleh buat Potongan gaji untuk bayar zak...