Sunday, May 30, 2010

Baju Baru

Walaupun raya lambat lagi, lebih kurang 3 bulan lagi. Puasa pun belum lagi. Tapi hari ni aku beli baju baruuuuuu....baju kurung! hhehehe... Excited semacam jer bila dapat baju baru. Ngalahkan time kecik2 dulu. Asal raya je beli baju baru, kaler lak nak terang2 jer. Bior nampak ceria gitu! Pastu, kalo tak bawak tido memang x sah. Sok pagi2, pas mandi jer mesti nak try lagi baju or kasut baru tu..try lagi dan lagi dan lagi sampai ler menjelang 1 Syawal. Hehehe...dah besau pun excited ni kan pulak time kecik2.



Dah besau panjang ni selalunya tak excited sangat bab2 baju untuk raya. Tapi paling excited bila dapat jemputan kahwin dari kengkawan. Time ni ler rasa nak melaram habissss! Saja ler nak bagi penampilan tu nampak ‘Vogue De Vass’...cewah! Kalo nak di'compare' ngan zaman comot masa sekolah dulu...adehaiiii cumel banget :P. Next week ada wedding invitation yang perlu dipenuhi. Walimatul-urus tu kan wajib dihadiri. Seperti kat dalam kebanyakan kad jemputan kahwin diorang mesti letak ungkapan cemni…”semoga dengan kehadiran tuan/puan akan memeriahkan lagi majlis kami”. So, atas pengharapan itu lah aku take initiative to buy a new baju kurung. Kompom meriah and ceria la majlis tu nanti…hehehehe (tetiba...).

Punya ler beriya aku mencari baju kurung tu tadi. Mana tak nya, banyak kedai baju yang dah ketandusan baju kurung tradisional. Mungkin sekarang trend baju kurung modern kot. Baju kurung riau ada la…berlambak di sana sini. Aku takmo dah pesen nih! (aku nak memartabatkan balik the real traditional baju kurung ever). Kebanyakan kedai kalo ada jual baju kurung pun, mesti yang hak teluih dan jarang. Eishhh…kalo lagu tu nak kena la plak beli inner. Tu yang malas tuh! Pilih punya pilih, dari Carrefour Ampang ke Ampang Point berakhir kat Plaza Masalam, baru ler mendapat apa yang dihajati. Sakit tumit kaki aku…tapi takpe ler…berbaloi2. Baju kurung cotton viscose kini tersidai megah (cuci lu baru leh pkai) kat hanger! Memalam ni jugak aku cuci, tak dan dah nak tunggu siang. Kuikuikui…SS!




baju kurung fabrik cotton viscose kaler peach :) lalalala..






No comments:

Bayaran Zakat Pendapatan Melalui Potongan Gaji

Company tempat aku kerja ni baru je nak masuk 5 tahun beroperasi. Staff kat dalam ni dah tanya bila boleh buat Potongan gaji untuk bayar zak...