Friday, April 13, 2018

Aku Si Gigi Besi

Suatu petang aku duk scroll scroll punya scroll instagram, maka terpautlah aku kat satu ig pasal pemakaian braces atau dimelayukan sebagai pendakap gigi. 

Sebenaqnya lama dah aku mikirkan pasal braces ni. Cuma, tak pasti keperluannya pada aku dan kesengsaraan poket yang bakal dihadapi. Tapi dalam masa yang sama aku memang perlukan jugak. Tapi kenapa dah tua2 bangka umuq dah masuk 4 series baru nak buat? Selama ni ok je pun ko mengunyah makan melantak bagai kak oiiiii.. Memang lah sebab selama ni kumpul dana. La ni baru kecukupan. Tu yang lewat sikit. Better late than never orang kampung kata kannn...

Maka, dipendekkan ceritera 24 March 2018 aku pun pi la visit dentist aku kat Cheras. Bukan main redah je ye, dah call up set appointment dulu ngan staff klinik tu. 

Gambar sumber dari Google. 

Ok 1st visit aku dengan doktor si cantik manis ni berjalan lancar dan muhibah. Eh muhibah? Errr maksud aku best la sebab doktor ni friendly orangnya. Dia check godek2 gigi aku. Advise aku apa perlu buat;
1. Takde gigi yang kena cabut
2. Kena X-ray dulu untuk pastikan takde gigi yang tersembunyi
3. Set appointment for next visit.
4. Tamat, dan sila bayar RM10 sahaja untuk consultation fee hari itu.

Oleh kerana dentist aku ni tak buat x-ray, dia suggest aku pi kat another clinic just nearby.. So dah alang-alang kat situ aku terus je la pi klinik tu pulak. Luckily clinic tu belum ada patient. So, aku terus masuk and staff terus buat x-ray gigi aku. Lepas dapat result terus aku pi submit x-ray tu (cd tau bukan film) kat klinik gigi tadi. Ok, damage cost untuk x-ray RM165. Ini harga sebab referred dari klinik gigi tu. Kalau tak lagi maheiii la Jah oiiii..

Worait, nanti sambung ke next appointment which is on 1st April 2018. Huh April Fool ke tu? Tak kan doktor kan... kan... kan.. 

No comments:

Bayaran Zakat Pendapatan Melalui Potongan Gaji

Company tempat aku kerja ni baru je nak masuk 5 tahun beroperasi. Staff kat dalam ni dah tanya bila boleh buat Potongan gaji untuk bayar zak...